Responsabilitat Social Corporativa i Coronavirus

La crisi causada per la pandèmia internacional del Coronavirus està colpejant a les organitzacions amb virulència i, de nou la situació ens mostra que, aquelles organitzacions que  es gestionen integrant la Responsabilitat Social Corporativa en la seva estratègia i activitat diària, són les que es disposen en millors condicions per afrontar-la.

Sovint, quan es parla de Responsabilitat Social Corporativa i s’enumeren els seus beneficis, apareixen, entre molts d’altres, els següents: la millora de la imatge i reputació corporativa, la retenció i captació de talent, innovació, millora de la relació amb la comunitat local i la resta de Grups d’Interès, etc.

Doncs bé, el Coronavirus ens ha confirmat de nou que una gestió socialment responsable també ajuda a les organitzacions a tenir una adequada gestió i anticipació a riscos contextuals i noves legislacions.

Les mesures presses per l’Executiu, per lluitar contra la pandèmia han agafat a moltes organitzacions per sorpresa i s’han vist obligades a prendre mesures “a correcuita” per adaptar-se, entre elles les més habituals han estat les d’implantar el teletreball i evitar els desplaçaments dels treballadors realitzant les reunions via videoconferència. Mesures que, d’altra banda, les organitzacions que gestionen de manera socialment responsable la seva relació amb les persones treballadores, sovint ja tenien implementades, i per tant, gaudien d’un avantatge competitiva respecte a les que es gestionaven de manera tradicional.

La paraula crisis en Xinès està formada per dos caràcters, el primer és “Wei”, que significa perill i el segon és Ji, que significa oportunitat.

Des d’Ingeniería Social desitgem que la situació d’excepcionalitat causada per la crisi del Coronavirus en la qual ens trobem esdevingui una oportunitat per les organitzacions. Una oportunitat per apostar definitivament per gestionar-se de manera socialment responsable, i integrar la Responsabilitat Social Corporativa a la seva estratègia i l’activitat diària, i així estar millor preparades i adaptar-se més ràpidament a l’entorn global líquid en el qual vivim, que canvia constantment, i que a més, les ajudi a millorar els seus impactes econòmics, socials i ambientals, oferint retorns positius, tant per a elles com pels seus Grups d’Interès.

 

Share