Blog Home

plan de igualdad

Aprofita els ajuts i crea el teu Pla d’Igualtat sense cost afegit

Des de l'entrada en vigor de la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, les empreses amb una plantilla de més 250 persones estan obligades a disposar d'un Pla de'Igualtat. Si la vostra organització encara no està obligada a disposar d'un Pla d'Igualtat, però creus que podria ser beneficiós a nivell intern i per posicionar-se millor davant els vostres clients, podeu aprofitar l'oportunitat de fer-ho sense cap cost afegit per la vostra empresa. Ja està oberta la convocatòria d'ajuts del Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad del Govern d'Espanya per fer el Pla d'Igualtat per primer cop, de fins a 9.000 euros. Els únics requisits per presentar-se són tenir entre 30 i 250 empleats i no haver elaborat un Pla d'Igualtat abans per a l'organització. La data límit de presentació és el 16 de juny de 2017. Els plans d'Igualtat han de contemplar, entre d'altres,...

Gaby Lopez
plan de igualdad

Plans d’Igualtat per a Empreses

ADOPTA A LA TEVA EMPRESA MESURES DIRIGIDES A EVITAR LA DISCRIMINACIÓ LABORAL ENTRE HOMES I DONES Si sou entre 30 i 250 treballadors/es podeu sol·licitar subvencio de fins 10.000€ per fer voluntàriament el vostre Pla d’Igualtat. L’objectiu del PLA D’IGUALTAT és reconèixer explícitament que la igualtat d'oportunitats i tracte entre les dones i els homes és un dret, per això a través d’aquesta eina s’impulsen polítiques transversals i d'acció positiva, que contribueixin a crear condicions i estructures socials que permetin que la igualtat entre dones i homes sigui real i efectiva. COM PODEM AJUDAR-TE DES D’INGENÍERIA SOCIAL? Elaboració Plans d’Igualtat: FASE 1: KICK OFF DEL PROJECTE I IMPLICACIÓ DE L’EQUIP Per iniciar el projecte proposem realitzar una reunió informativa de llançament amb la participació de diferents membres de l’organització. FASE 2 DIAGNÒSTIC COMPLET I PARTICIPATIU DE LA SITUACIÓ ACTUAL Es realitzarà un diagnòstic qualitatiu i quantitatiu de la situació de l'organització en matèria d'igualtat d'oportunitats per l’elaboració del Pla d’Igualtat....

Gaby Lopez
memorias de sostenibilidad

Memòrias Sostenibilitat

  MEMÒRIA SOSTENIBILITAT   Actúa ! I fes que la teva organització tingui un paper rellevant en la societat, Converteix-te en LÍDER!!! I comunica-ho amb la teva Memòria de Sostenibilitat [one_fourth] Societats Mercantils Estatals [/one_fourth][one_fourth] Mútues Col·laboradores amb la Seguretat Social [/one_fourth][one_fourth] Entitats Públiques Empresarials adscrites en l'Administració General de l'Estat [/one_fourth][one_fourth_last] Empreses que comptin amb un nº mig superior a 500 empleats durant l'exercici [/one_fourth_last] Requisit de la Llei 2/2011, del 4 de març, d'Economia Sostenible. Article 35 Directiva 2014/95/UE del Parlament Europeu i del Consell,22 octubre 2014   Incrementes una visió transversal sobre la dimensió econòmica, social i ambiental de l´ organització per un desenvolupament sostenible. Gèneres confiança i respecte Obtens un Triple Compte de Resultats: econòmics, ambientals i socials. Redueixes riscos Promous una identitat corporativa i augmentes la reputació,en conseqüència et convierteixes en un referent en el teu sector. Augmenten els ingressos Desenvolupes una avantatge competitiva. Incrementes l'interés a atraure inversos Obtens una eina de diagnosis i inspiració per implementar programes, i+d, nous models de negocio. S' estableixen fluxos de comunicació entre els diferents estaments de l' organització i els grups d' interès.   ...

Gaby Lopez

Tres actituts per començar en Responsabilidad Social

Moltes organitzacions realitzen, de vegades sense saber-ho, diverses accions i iniciatives enquadrades en la Responsabilitat Social (RS) però la majoria d'elles no té un sistema de planificació, gestió i mesurament de les mateixes. La implementació d'una gestió basada en la Responsabilitat Social requereix el compromís i l'exemplaritat de l'equip directiu i, després, la voluntat i l'esforç per part de tots els departaments per recopilar, organitzar i planificar la informació de cara al futur. L'abast de la RS abasta tota la gestió empresarial. Es tracta de com les institucions guanyen i inverteixen els seus diners: quin tipus de serveis o productes es ven, com són els processos de producció, sobre la base de què es prenen les decisions, com es relacionen amb els seus empleats, els seus clients, els seus proveïdors, la comunitat en la qual opera, els seus competidors, l'administració pública i el planeta. L'amplitud de la RS confon i aclapara. Però, per...

Gaby Lopez

Informes de sostenibilitat, més feina o més eficiència?

Per tots aquells que encara podien tenir dubtes respecte la importància dels informes no financers, la Unió Europea, amb la seva Directiva 2014/95/UE ( consulta l'anàlisi), ho ha deixat ben clar: a partir de 2017 les memòries de sostenibilitat deixen de ser una opció i es converteixen en una obligació per les gairebé 600 empreses a Espanya que tenen més de 500 empleats, un balanç de 20 milions d'euros o unes vendes de 40 milions, i que siguin d'interès públic.   A més a més, a Espanya s'ha decidit que aquests informes han d'estar disponibles a la pàgina del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, per a consulta pública. Pàgina web on les empreses espanyoles han de pujar els seus informes de sostenibilitat Disposició espanyola respecte la directiva Enllaç amb la directiva complerta de la EU Però deixem al marge la obligació o no de fer l'informe socioambiental i parlem dels seus beneficis...

Gaby Lopez